Des solutions de communication intelligentes pour les réseaux ferroviaires

Un certain nombre de facteurs distinguent les réseaux ferroviaires des réseaux traditionnels. Par exemple, les réseaux ferroviaires doivent faire face à une topologie changeant dynamiquement, car les wagons sont connectés / déconnectés au train. Ils doivent également assurer un temps de fonctionnement élevé, en faisant face à un certain nombre de scénarios de défaillance. La sécurité du réseau est un autre aspect crucial, car les menaces s'intensifient.

Par conséquent, les demandes sur l'intelligence du réseau ne cessent d'augmenter. Westermo a, au cours de ses nombreuses années dans l'industrie des communications de données en général et dans le secteur des réseaux ferroviaires en particulier, développé un savoir-faire unique en matière de demandes et de solutions pour le marché des réseaux ferroviaires.

Les ingénieurs de Westermo ont intégré l'intelligence requise dans WeOS (Westermo Operating System), un logiciel très éprouvé qui allie une robustesse extrême à une facilité d'utilisation, en cachant des solutions complexes derrière des interfaces utilisateur intuitives. Avec WeOS, vous obtenez une solution intelligente et évolutive.
 

TTDP, Train Topology Discovery Protocol

Train inauguration is a process where the network can automatically reconfigure as carriages are joined or rearranged. The TTDP (Train Topology Discovery Protocol) in the RedFox Rail backbone router allows this reconfiguration meaning that networking skills do not have to be taught the operations staff of the train operating company.

The Ethernet broadband bridge

Create cost effective solutions for train refurbishment projects. Resuse existing cables in the train couple to form an Ethernet network.

Next generation high definition video recording

Connect gigabit devices to the consist ring. Record more cameras at higher resolution and take advantage of the latest wireless solutions att full speed.

Train network resilience

Fault tolerant Ethernet train network on multiple levels using FRNT ring protocol, VRRP, LACP and failsafe backbone routers.

Dual redundant and failsafe backbone

Solution specially designed to allow the creation of a fault tolerant Ethernet backbone structure on trains. The dual bypass relay router ensures that aggregated links between carriages are maintained, even if one carriage has a power failure.

Rapid video stream failover

Intelligent distributed multacast options allows for uninterrupted audio and video streams.

Multiple secure and isolated services

Save cost by sharing network infrastructure while preseving security across multiple services.

Philippe Thoumy

Train and trackside networks sales engineer

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